פרופיל של אלופים בלינקדין - למה זה חשוב? ואיך ליצור פרופיל מנצח?

27/10/2019

הבלוג נכתב על ידי

אורן שריג

אורן שריג

שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב facebook

<a href="https://www.freepik.com/free-photos-vectors/background">Background photo created by rawpixel.com - www.freepik.com</a>

לינקדין – איך ליצור פרופיל מנצח?

לינקדין.. הרשת המקצועית שהוקמה בשנת 2003 כבשה את העולם והיום, אין הרבה אנשים שלא משתמשים בפלטפורמה. הרשת אשר מטרתה לקדם קשרים מקצועיים בין משתמשיה הפכה לאבן יסוד עבור מחפשי עבודה ומגייסים. השיטה של לינקדין היא Win Win לכל הצדדים. 

לא מעט אנשים טענו כי אינם מבינים את לינקדין.. מה קורה בפלטפורמה הזאת באמת? אז לפני שנדבר על פרופיל לינקדין מנצח.. חשוב להבין את מהות הפלטפורמה. הרשת מאפשרת למועמדים הזדמנות להפגין את כישוריהם, לפתח קשרים מקצועיים, ולקדם את תהליך חיפוש עבודה. למגייסים קיימות הזדמנויות לאתר את המועמדים המתאימים להם ביותר על ידי אלגוריתם חיפוש פשוט וחשבונות משודרגים. לבעלי עסקים ובכירים הרשת מאפשרת הזדמנויות ליצירת שיתופי פעולה, מציאת לקוחות חדשים, הפגנת ידע מקצועי וקידום העסק. כלומר, השימוש בפלטפורמה תורם רבות למועמדים ועסקים כאחד! 

ובפינתנו היום, נלמד אתכם איך ליצור פרופיל לינקדין של אלופים אשר יסייע להגדלת הסיכוי למצוא עבודה דרך הפלטפורמה !

מה הכוונה ״פרופיל מנצח״? 

לינקדין עצמה מגדירה ״פרופיל מנצח״ כפרופילים שיש להם את רמת החוזק המקסימלית שהפלטפורמה מאפשרת. זאת אומרת, רמת המידע שאתם חושפים בפרופיל, ורמת ההשקעה בו קובעת את חוזק הפרופיל. ככל שפרופיל הלינקדין שלכם מפורט ומלא – כך סיכויי החשיפה שלכם גבוהים יותר. 

מה הכוונה סיכויי החשיפה? לאלגוריתם של לינקדין יש תכונות מיוחדות משלו ושונות ממה שאנו מכירים בפייסבוק ואינסטגרם. עם זאת, גם בלינקדין ככל שתהיו יותר פעילים כך יגדל הסיכוי למצוא אתכם כאשר מבצעים חיפוש, ככל שתפרסמו יותר כך הסיכוי שהמקושרים שלכם ייחשפו לתוכן שלכם יגדל. 

למה זה כל כך חשוב שפרופיל הלינקדין שלכם יהיה מלא וברמה הגבוהה ביותר? התשובה פשוטה. מכיוון שלמגייסים יש את האופציה לסנן את המועמדים הרלוונטיים כאשר הם מבצעים חיפוש. אופציות הסינון כוללות מקצוע, תפקיד, חברה בה המועמד עבד או עובד, מיקום גיאוגרפי, וגם רמת החוזק של הפרופיל!

כך גם לינקדין מעידה בעצמה כי ״משתמשים בעלי פרופיל מלא ומפורט נוטים להיחשף להזדמנויות פי 40 יותר״. 

ארבעת השלבים ליצירת פרופיל מנצח הם : מתחיל ← בינוני ← מתקדם ← אלוף!

איך תדעו באיזו רמה אתם? כשתיכנסו לפרופיל הלינקדין שלכם (לא לוול אלא לפרופיל עצמו) יהיה כתוב לכם באיזו רמה אתם למשל :

ברגע שתלחצו על החץ לינקדין בעצמו ידע להדריך אתכם איך להמשיך מפה ומה חסר לכם. 

אז כדי להקל עליכם הכנו רשימה של השלבים שבעזרתם תבנו פרופיל לינקדין של אלופים!

  1. הכנסו לחשבון הלינקידן שלכם או פתחו חדש
    אם אין לכם חשבון לינקדין תוכלו לפתוח אחד ממש בקלות עד ידי כניסה ללינקדין ולחיצה על Join Now.
    שימו לב – כאשר אתם פותחים חשבון לינקדין תתבקשו להכניס כתובת מייל. אנו ממליצים לשים את המייל הפרטי שלכם אך בנוסף להוסיף את המייל של העבודה. עם זאת כדאי לשים את המייל הפרטי כ Primary (כדי שאם תעזבו את עבודתכם באיזשהוא שלב עדיין תוכלו להתחבר ללינקדין ללא בעיה). רשמו את פרטי הכניסה במקום שמור על מנת שתוכלו לזכור איך להיכנס לחשבון.

  2. העלו תמונת פרופיל מכובדת ומקצועית
    תמונת הפרופיל מהווה מרכיב מרכזי של נוכחותכם בלינקדין והזדמנות טובה לעשות רושם ראשוני טוב. על פי מחקר שלינקדין ביצעו, הוכח כי תמונת פרופיל מכובדת וברורה תקפיץ את הצפייה בפרופיל שלכם פי 14 יותר! וזה משמעותי.

    ריכזנו עבורכם כמה טיפים שיסייעו לכם לבחור תמונה מתאימה
    – בחרו תמונת פרופיל ברורה
    – השתמשו בתמונה עם רזולוציה גבוהה
    – וודאו כי הפנים שלכם מהוות לפחות 60% ממסגרת התמונה
    – העלו תמונה שלכם בלבד ולא עם אנשים אחרים
    – מומלץ לא להעלות סלפי אלא לבקש ממישהו שיצלם אתכם
    – חשבו מה אתם מעוניינים לשדר לאחרים בתמונת הפרופיל והתאימו את התמונה
    – הימנעו מרקעים מסיחי דעת
    – השתדלו לצלם את התמונה כאשר יש אור רך ולא קשה (למשל בשעות אחר הצהריים המאוחרות כאשר השמש פחות חזקה או ביום מעונן חלקית בה השמש אינה חודרת לתמונה בצורה שהופכה אותה ל״קשה״)
    – במידה ואתם משתמשים בפילטרים עשו זאת בחוכמה – כאשר התמונה ערוכה מדיי זה מוריד מאמינות התמונה

  3. כתבו סיכום מושקע (נקרא בלינקדין Summary)
    הסיכום זהו המקום לספר על עצמכם במילים שלכם ללא תאריכי התחלה וכותרות. תוכלו להשתמש בסיכום כדי להדגיש את בחירות הקריירה שלכם, מטרותיכם לעתיד, והישגיכם. אין ספק שזוהי הזדמנות לעשות רושם חיובי נוסף!
    כתבו את הסיכום בצורה עניינית, ברורה וחדה והציגו את עצמכם כמקצוענים.

    – הדגישו את התכונות החיוביות והבולטות של תפקידכם
    – הציגו את עצמכם כמקצוענים בתחומכם
    – סכמו בקצרה על הקריירה וההישגים
    – תוכלו גם לצרף מסמכים נוספים כגון מצגות, תיק עבודות, תמונות וסרטונים.

  4. הוסיפו את החוויות המקצועיות שלכם
    זה המקום ליצירת ״ציר זמן״ מהעבודה הראשונה ועד התפקיד הנוכחי (או האחרון שהיה לכם). חלק זה הוא ממש כמו קורות חיים וירטואליים. מה חשוב להכניס בחלק זה?

    – תאריכי התחלה וסיום
    – שם החברה הארגון או המעסיק – ניתן להוסיף את דף החברה בלינקדין או כתובת של אתר החברה! מה שבהחלט מראה רצינות
    – תחומי אחריות
    – פרויקטים שהשתתפתם בהם
    – תוצאות שהשגתם

  5. מלאו את המיקום הגאוגרפי ואת פלח השוק שלכם
    הזינו את המדינה והאזור בו אתם גרים על מנת להקל על מגייסים וחברות למצוא אתכם! במידה ואתם מחפשים עבודה באזור גיאוגרפי אחר הכניסו את המיקום הגאוגרפי בו אתם מעוניינים לעבוד כדי שתופיעו בתוצאות החיפוש של מגייסים.

    כנ״ל גם לגבי הפלח שוק. אם אתם כרגע עובדים בשיווק אבל מעוניינים לעבור לתפקיד פיתוח עסקי זה בדיוק המקום לציין את זה. כך מגייס שמחפש מועמדים לתפקידי פיתוח עסקי יוכל למצוא את הפרופיל שלכם גם אם אינכם במקור מהתחום – אולי בכל זאת תתאימו למשרה.

  6. הזינו את המיומנויות והכישורים שלכם (חלק זה נקרא בלינקדין Skills and Abilities)
    גם פה הוכח כי חשבונות לינקדין שמילאו את חלק זה זוכים בממוצע לפי 13 צפיות בפרופיל!
    לאחר שהכנסתם את הכישורים, אנשי הקשר שלכם בלינקדין יוכלו להמליץ עליכם ואפילו להוסיף כישורים אחרים שלא חשבתם עליהם! מגניב לא? בהחלט שווה להשקיע גם בחלק זה!

  7. הכניסו את ההשכלה שלכם
    הכניסו את כל סוגי ההשכלה שרכשתם – בין אם זה באוניברסיטה, קורס מקצועי, תעודת מקצוע, תואר ראשון, שני או דוקטורט! ציינו גם את שמות הקורסים, השנים בהם למדתם ושמות המוסדות האוניברסיטאיים! אנו ממליצים להוסיף מספר מילים להרחיב על הלימודים, מה למדתם, ופרויקטים מיוחדים שהשתתפתם בהם.

  8. השלימו את הפרופיל והוסיפו על עצמכם פרטים מעניינים!
    לינקדין מאפשרת להרחיב על עצמכם לא רק בתחום המקצועי אלא גם האישי. זאת על מנת שמקושרים ומגייסים יוכלו להבין יותר על האופי שלכם. לכן, על מנת להגיע לפרופיל של אלופים תצטרכו למלא גם את החלקים הללו :
  • הישגים : כאן תוכלו להוסיף מידע כמו: פרסום, תעודה, פטנט, קורס, פרויקט, הכרה, פרסים ושפות
  • התנדבויות : אוהבים להתנדב? זה הזמן והמקום להשוויץ בזה. ספרו באילו פרויקטים השתתפתם או יזמתם. התנדבות נראית טוב מאוד בפרופיל ומגייסים רבים אוהבים זאת
  • מידע נוסף : במרחב זה תוכלו לבקש המלצות מחברים או מקושרים על מנת לחזק את אמינות הדברים שסיפרתם בפרופיל
  • שפות : כאן תוכלו להוסיף קטעים בשפות אחרות. חלק זה מומלץ במיוחד אם אתם מחפשים הזדמנויות גלובליות! 

הכתבה כתובה בלשון זכר אך פונה אל 2 המינים כאחד!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

עוד עשוי לעניין אתכם/ן ...

סגירת תפריט