טעויות שמועמדים/ות עושים בתהליך חיפוש העבודה וכיצד להימנע מהן!

27/10/2019

הבלוג נכתב על ידי

אורן שריג

אורן שריג

שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב facebook

Photo by Brooke Cagle on Unsplash

תהליך העסקת עובדים הינו תהליך בררני במיוחד. כל מעסיק בוחן בחומרה את האדם בו הוא הולך להשקיע את זמנו וכספו ולכן הרבה פעמים טעויות קטנות עשויות להיות קריטיות במיוחד. בשוק עבודה תחרותי כמו בישראל, אפילו טעות הקלדה אחת תשפיע על ההחלטה אם לזמן אתכם לראיון. לכן צריך לשים לב ביתר תשומת לב לפרטים הקטנים על מנת לא להשאיר רושם ראשוני שגוי. 

תהליך חיפוש עבודה כולל בתוכו המון נתונים אשר בסופו של דבר מצטלבים להחלטה אחת – האם להעסיק אתכם?! ולכן חשוב מאוד לשים לב לפרטים הקטנים ולשמור על זהירות יתרה בכל הקשור למה שאתם כותבים או אומרים. שימו לב לסגנון הכתיבה, אופן הגשת הבקשה, ומה שנאמר בראיון (הטלפוני או הפרונטלי). כל אלו יסייעו בהגברת הסיכויים למציאת עבודה!

אספנו בשבילכם מספר טעויות נפוצות שכדאי ורצוי מאוד להימנע מהן

  1. יותר מדיי מידע בקורות החיים
    אנו בטוחים שחלקכם שמעו זאת בעבר. ועם זאת, עדיין לא כולם מודעים לעובדה חשובה זו.
    למעסיקים ו/או מגייסים אין זמן לקרוא את כל קורות החיים שלכם, גם להם יש יעדים ולוחות זמנים. מחקרים מראים כי אנשי גיוס משקיעים בממוצע 20 עד 30 שניות בקורות החיים שלכם. ולכן, התאימו את קורות החיים ואפשרו למגייסים להבין בקלות שאתם האנשים שהם מחפשים – רק ככה הם ימשיכו לקרוא בעיון. אל תוסיפו סיפורים מיותרים, כתבו בקצרה ובענייניות.

  2. פנייה למשרות ללא הבחנה
    באופן כללי זה יכול לסייע לשלוח קורות חיים בתפוצה רחבה. זה מגדיל את הסיכויים להיקרא לראיונות. עם זאת, יש לעשות זאת בצורה חכמה.

    למשל, אם תשלחו את קורות החיים למספר משרות באותה חברה זה עשוי להעביר למגייסים מסר שאינכם יודעים מה אתם רוצים או לאן אתם שואפים. בנוסף, מעסיקים עלולים לחשוב כי אתם נואשים למצוא עבודה וזה ידליק להם נורה אדומה. חישבו על זה כך : אולי אתם בעצם מחפשים עבודה זמנית כי אתם זקוקים לפרנסה, אבל תוך כדי תמשיכו לחפש את משרת חלומותיכם? לרוב מעסיקים מחפשים עובדים לטווח ארוך ולכן זה ישחק לרעתכם.

    מה בכל זאת אתם יכולים לעשות אם אתם מעוניינים להגיש מועמדות ליותר ממשרה אחת באותה חברה?
    ציינו בטופס הגשת מועמדות שראיתם באתר 2 משרות שמעניינות אתכם ושאתם מעוניינים להגיש מועמדות לשתיהן, פרטו למה.

  3. לא חקרתם על החברה ועל התעשייה אליה הגשתם מועמדות
    הלכתם לראיון ללא ידע מוקדם על החברה? טעות. שימו את עצמכם בנעלי המגייסים – אתם לחוצים בזמן וצריכים לקבל החלטות מהירות אך חשובות לגבי המועמדים שזימנתם לראיון. בנוסף לכישורים של המועמדים אתם מעוניינים לראות גם תכונות נוספות כגון הגדלת ראש, נקיטת פעולה ולקיחת יוזמה. כמו כן, מגייסים רוצים שגם המועמדים יבדקו האם מתאים להם לעבוד בחברה שלהם, האם התחום והתפקיד מעניינים אותם? כמובן שרוב המעסיקים לא יעסיקו מועמדים שאינם מתחברים לתחום בו עוסקת החברה.

    לסיכום, מעבר לעובדה שזה נראה ממש לא טוב שהמועמד הגיע ללא ידע מוקדם על החברה, מעסיקים ומגייסים מעוניינים לבדוק האם המועמד מתאים לחברה והאם החברה מתאימה למועמד. בדקו זאת לעומק טרם הראיון – גם לטובתכם!

  4. שליחה של אותם קורות חיים לכל המעסיקים
    אמנם שליחה של קורות חיים כלליים זהו חיסכון של זמן, ולא תמיד אתם פנויים להתעסק בשינוי קורות החיים, אבל בכל זאת אנו ממליצים לעשות זאת. רובכם בוודאי תחפשו את העבודה הבאה שלכם במגוון חברות ובכמה סוגי תפקידים. מסיבה זו, האידיאל הוא להתאים את קורות החיים לצרכי המעסיק. לכן, טרם שליחת קורות החיים הקדישו כמה דקות להוסיף ו/או להסיר מידע על מנת להתאים אותו לחברה אליה אתם מגישים את מועמדותכם. כך תוכלו להפוך אותה לאטרקטיבית יותר בעיניי המגייסים, ותגדילו את הסיכויים שיקראו לכם לראיון.

  5. אתם מחפשים עבודה אך ורק בזמן שאתם מובטלים
    יש לכם כבר עבודה. אז למה לחפש עבודה חדשה? מכיוון שאם תפסיקו לחלוטין את חיפוש העבודה אתם עלולים להחמיץ הזדמנויות טובות יותר! גארי רומנו, נשיא חברת הייעוץ למשאבי אנוש Civitas Strategies, טוען "כל כך הרבה הזדמנויות עוברות אותך כשאתה לא מסתכל באופן פעיל, כלומר אתה יכול לפספס את המשרה המושלמת".

    ברור לנו שחיפוש עבודה יכול להרגיש כמו עבודה במשרה מלאה, אבל בעולם הטכנולוגי של היום לא חסרות שיטות לעקוב. כך למשל תוכלו להפעיל ״התראה של משרות״ באתרי דרושים, לעקוב אחרי קבוצות בלינקדין, או להקציב לעצמך חצי שעה ביום לשלוח הודעות למגייסים. 

הכתבה נכתבה בלשון זכר אך פונה ל 2 המינים כאחד

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

עוד עשוי לעניין אתכם/ן ...

סגירת תפריט

בואו למצוא את העבודה הבאה שלכם