ידע והשכלה זה בדם שלכם? ריכזנו לכם 8 כישורים חדשים שתוכלו ללמוד בזמנכם הפנוי

20/11/2019

הבלוג נכתב על ידי

אורן שריג

אורן שריג

שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב facebook

Photo by Brooke Cagle on Unsplash

החורף הגיע! ואין ספק שבינג׳ בנטפליקס מתחת למיטה עם כוס תה וכמה דברים טעימים לאכול הם הדרך המפנקת ביותר לבלות את סופי השבוע הקרירים. אבל אנחנו כאן כדי להציע לכם אלטרנטיבה אחרת – ללמוד דברים חדשים! יאי!

טוב, זה לא משעמם כמו שזה נשמע. קחו את הזמן הפנוי שלכם כדי למלא את הנפש ולהרחיב את מערך המיומנויות שלכם. כך גם תוכלו להקפיץ את הערך שלכם בשוק העבודה. אנשים רבים מתמחים בהיבטים העסקיים והחברתיים של המקצוע בו הם עוסקים. עם זאת, בעולם המהיר של היום צבירת ידע והשכלה נוספת נהיים יותר ויותר חשובים. בין אם מדובר על יזמים, שכירים או מנהלים בכירים, אם אתם מעוניינים להיות שחקנים פעילים יותר ולהפגין ידע כללי רחב השקיעו גם בלמידה עצמית בזמנכם הפנוי. ידע וכלים נוספים יהוו יתרון משמעותי מבחינה עסקית ואישית, הן בעבודה הנוכחית שלכם והן בעיסוק העתידי. אחרי הכל, היום הכל נמצא אונליין. אז השקיעו בעצמכם/ן קצת. 

אספנו לכם כמה המלצות לתחומים ששווה ללמוד 🙂 תהנו! 

  • שפה חדשה
    שפות זה כוח – זה ידוע לכל! שפה הינה המפתח לתקשורת בין בני אדם. אך מעבר לזאת, יש לשפות נוספות עוד יתרונות רבים. אחד הבולטים מהם זה הרחבת אפשרויות התעסוקה. מועמדים שיודעים שפות נוספות יהוו נכס חשוב למקום העבודה שלהם ויעניקו להם יתרון על פני מועמדים אחרים. היתרונות הרבים גם יאפשרו לעובדים רבים לצאת לרילוקיישן, לתקשר עם שותפים בחו״ל, להיפגש ולהציג מצגות למשקיעים ולקוחות מחו״ל וכו׳.

    בנוסף, רכישת שפות נוספות יאפשרו גם לכם להרחיב את היכולת הקוגניטיבית. פסיכולוגים מאוניברסיטת יורק בטורונטו מצאו כי אנשים אשר שולטים היטב בשפות מעבר לשפת האם שלהם יפגינו ביצועים טובים בתחומים נוספים. בקיצור, מומלץ 🙂

  • קריאה מהירה
    לימדו אותנו בכיתה א׳ לקרוא ולכתוב. אבל לא לימדו אותנו למקסם את יכולות הקריאה שלנו! תאמינו או לא, המוח שלנו יכול לקרוא פי כמה יותר מהר ממה שאנו רגילים, זה הכל עניין של תרגול!
    תחשבו כמה עבודה הייתם חוסכים אם הייתם מסוגלים להשלים את כל משימות הקריא בשליש מהזמן שאתם קוראים כיום? או אפילו חצי?
    קריאה מהירה היא בעצם למידה להבנת העקרונות הבסיסיים של מערכת הראייה האנושית אשר מאפשרת למזער את חוסר היעילות בתהליך הקריאה ולהגדיל את המהירות. תחום הקריאה המהירה גדל בשנים האחרונות מתוך הבנה שכישור זה תורם רבות מבחינה מקצועית שכן, אפילו שיפורים קלים בזמן הקריאה יכולים לחסוך זמן רב בטווח הארוך. אנשים המתאמנים בתחום זה מדווחים על הישגים אדירים במהירויות הקריאה!

  • גרפיקה דיגיטלית
    אנחנו לא מדברים רק על פוטושופ, למרות שגם מיומנויות פוטושופ זה נכס חשוב מאוד.
    כיום, עולם הגרפיקה הדיגיטלית התקדם ונוספו אתרים רבים המאפשרים לעצב גרפיקה דיגיטלית בקלות! כל מה שצריך זה קצת חוש עיצוב, ידע בהשגת תמונות זמינות, ויכולת הבנה של התוכנות החינמיות המוצעות באינטרנט.
    ההמלצות שלנו :
  • Canva– קנבה זוהי תוכנה חינמנית המאפשרת יצירה של גרפיקות אשר אותן ניתן להוריד לקובץ PNG, וידאו, PDF, וכו׳. התוכנה מאפשרת למשתמשיה ליצור מגוון רב של גרפיקות (לפייסבוק, אינסטגרם, פינטרס וכד׳), ברושורים מעניינים, מצגות צבעוניות, חתימות, לוגויים, ועוד. ולכל אלו היא מציעה טמפלייטים מרהיבים!
    יש אפשרות לייצר אותם עם חשבון חינמי או חשבון משודרג בעלות סמלית לשנה. מומלץ בחום! 
  • Pixlr – פיקלסר זוהי תוכנת עיצוב חינמית המזכירה את פוטושופ ואילוסטרייטור. השדרוג האחרון של החברה מאפשר למעצבים להעלות תמונות משלהם או לעצב מאפס, לשלב אפקטים, לשחק עם הצבעים והרקע, להשתמש בפילטרים, להוסיף תמונות ואייקונים, לשחק עם העיצוב, לתקן עיוותויות וכו׳. 
  • תמונות חינמיות – אתרי Freepik, Pixabay, ו Unsplash מאפשרים למשתמשים להוריד תמונות חינמיות באיכות ורמה גבוהה המסווגים לפי קטגוריות
  • אייקונים – האתר Flaticon כולל מגוון רחב של אייקונים להורדה בחינם!
  • יש עוד אתרים רבים אחרים שנמצאים בשוק – כל שעליכם לעשות הוא לבצע חיפוש מהיר בד״ר גוגל כדי למצוא את מה שמתאים לכם באמת.

  • צילום ועריכה
    אין ספק שצילום ועריכת תמונות ברמה גבוהה זה כישרון שיכול לסייע לכם לא רק בעבודות רבות, אלא גם להעניק המון ערך וסיפוק אישי.
    יש לכם מצלמת DSLR בבית? מוציאים אותה רק באירועים מיוחדים? הנה עוד סיבה להשתמש בה על בסיס יום יומי.. מעבר ללימודי צילום, יש עוד כמה מיומנויות ללמוד עד מנת לשפר את איכות התמונה שלכם/ן. כמו שכל הצלמים הגדולים יודעים, תמונה מדהימה היא תמונה אחרי עריכה. אם תשקיעו את זמנכם בלימודי עריכה התמונות שלכם ישתדרגו רבות. צלמים רבים עובדים עם תוכנת פוטושופ לעריכה של התמונות שלהם אך רבים מהם גם עובדים עם לייטרום! לייטרום זוהי תוכנה מעולה המאפשרת לשחק עם הצבעים, המרקם, התוכן, והמיקום של התמונה. 99% מהכלים בתוכנה נוצרו והותאמו לעוסקים בתחום הצילום, בין אם אלה צלמים חובבים ובין אם אלה צלמים מקצועיים.

  • תכנות וקידוד
    כמנהלת שיווק, ללא חלומות להפוך למהנדסת בעתיד,מעולם לא חשבתי שללמוד קוד יהיה רלוונטי עבורי ולתחום בו אני עוסקת. ואז התחלתי לעבוד עם מנהל שיווק בעל ידע בתכנות וכתיבת קוד!
    ההבנה שלו ב CSS, HTML, JavaScript הייתה משמעותית מאוד! היכולת לנהל את האתרים של החברה ברמה גבוהה ביותר, להוסיף אנימציות מעניינות לכלי השיווק שלנו, לענות על שאלות טכניות, ולעצב את כלי השיווק הדיגיטליים שלנו ללא הסתמכות של צד שלישי היוותה שינוי משמעותי בצוות השיווק!

    הנה כמה סיבות ללמוד תכנות וקידוד :
    – סיפוק עצמי – איזה כיף זה להסתמך על עצמך נכון? ללא צורך לחפש סיוע בכל מה שקשור לפן הטכני.
    – תכנות וקידוד מאתגרים את החשיבה שלנו – לימודים אלו לא יעניקו לך רק ידע טכני, אלא גם גישה חדשה לחלוטין. 
    – זה יכול לקחת את הקריירה שלך לגבהים חדשים – בסך הכל, לימוד קוד יכול לפתוח עולם של אפשרויות חדשות.

  • SEO וגוגל אנליטיקס
    בעשור האחרון המילה SEO הפכה למילת באז משמעותית. אבל מדוע לטרוח ללמוד את זה? צריך לתת לצוות השיווק להתמודד עם העניין, בכל מקרה.. לא?
    אז לא מדויק, מכיוון ללימודי SEO יש יתרונות רבים. כך גם מעסיקים יחשבו שיראו בקורות החיים שיש לכם יכולת להביא יותר תנועה לאתר ולכלים הדיגיטליים, בין אם זה בלוג, תיק עבודות, או האתר של החברה, תמיד חשוב לדעת איך עושים את זה ולמה.
    המילה SEO הינה קיצור של Social Engine Opimization או בעברית – קידום אתרים במנועי חיפוש. תחום זה מדבר על תהליך של חשיפה של דף או אתר האינטרנט בצורה אורגנית. 

למה זה חשוב? ישנם למעלה ממילארד אתרים באינטרנט ומספר מנועי חיפוש (גוגל, בינג, יאהו, וכו) אשר צריכים להביא את התשובה הרלוונטית ביותר לגולשים. ככל שמנוע החיפוש טוב יותר במיון התשובות המתקבלות כך גדל הסיכוי שהמשתמשים יחזרו להשתמש באותו מנוע חיפוש שוב ושוב. 

SEO נתפס לעתים קרובות כמשהו טכני למדי שמבוצע אך ורק על ידי מומחים. אמנם קיימות שכבות רבות בתחום קידום אתרים אשר נעות מהבנה בסיסית למתקדמים ביותר, אך בהחלט אפשר ללמוד את היסודות לבד ולבצע SEO בסיסי בעצמכם. ואם עדיין לא השתכנעתם/ן, ריכזנו לכם מספר סיבות  ללמוד SEO :

– כדי להימצא באינטרנט

– להתבלט אל מול המתחרים 

– חיסכון של כסף – אתם למעשה יכולים להביא לאתר שלהם הרבה יותר טראפיק מבלי לשלם למישהו אחר שיטפל בזה.

– כדי להרוויח כסף -אם באתר שלך תהיה יותר תנועה, יהיו יותר מכירות. ויותר מזה, אם באתר שלך תהיה יותר תנועה כך מנוע החיפוש יקפיץ אתכם/ן יותר גבוה בתוצאות המתקבלות. 

– שליטה בנוכחות המקוונות של העסק ו/או החברה – לימודי קידום אתרים יאפשרו לכם להבין כיצד ואיפה אתם מופיעים באופן מקוון בצורה טוב יותר – ככל שתהיה לכם נוכחות גבוהה כך תגדל ההשפעה הישירה על ההכנסות

– מוניטין!

  • אקסל!
    Microsoft Excel הינה תוכנית גיליון אלקטרוני במחשב, אשר ניתן להשתמש בה לאחסון וניתוח כמויות גדולות של נתונים. ל- Excel פונקציות רבות למיון וניתוח הנתונים שנעים בין פונקציות מתמטיות בסיסיות לניתוחים סטטיסטיים מורכבים. בעוד שמעסיקים רבים דורשים היום הבנה באקסל, זוהי נחשבת לאחת התוכניות הנפוצות ביותר מסוגה ברחבי העולם ולחלוטין הפכה לסטנדרט בתעשייה. אין ספק שהבנה מתקדמת באקסל יהוו יתרון עבורכם/ן בעבודה. איך זה יכול לעזור לכם/ן?
  • הגדלת הסיכויים להתקבל לעבודה על ידי הצגה של כישורים אנליטיים. 
  • חיסכון בזמן
  • התייעלות
  • יכולת לחלץ מידע מהנתונים
  • אקסל הינה שפה אוניברסלית שניתן להשתמש בה על מנת לתקשר עם גורמים בינלאומיים.

  • דיבור מול קהל
    מנהיגים טובים מוערכים במידה רבה על פי יכולתם לדבר מול קהל, קולגות, מנהלים, משקיעים וכו בצורה יעילה. להיות דובר טוב הינה מיומנות חשובה אשר לחלוטין נחשבת לאמנות.
    מיומנות של דיבור מול קהל יסייע לכם בכל סוג של תקשורת במקום עבודתכם, בין אם זה פגישה עם הבוס, שיחות עם העובדים שלכם, תקשורת מול קולגות, ועד ממש לנאום מול קהל והצגת פרזנטציות.
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

עוד עשוי לעניין אתכם/ן ...

סגירת תפריט

בואו למצוא את העבודה הבאה שלכם