לא יודעים מה אתם רוצים להיות שתהיו גדולים? הנה 6 דרכים שיעזרו לכם למצוא את התשוקה שלכם!

הבלוג נכתב על ידי

אורן שריג

אורן שריג

שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב facebook

Photo by bruce mars on Unsplash

אם אתם לעיתים מוצאים את עצמכם/ן מתוסכלים כי אינכם יודעים במה אתם רוצים לעסוק ומה באמת מעניין אתכם.. אתם לא לבד! ומה יותר מעצבן שמחליטים לייעץ לכם ״פשוט לכו אחרי החלומות והתשוקה שלכם״, ואתם חושבים לעצמכם בראש, ״כן ברור! אם רק הייתי יודע מהם״.

אתם כנראה מסוג האנשים שעובדים קשה, ובעלי מוסר עבודה גבוה. כשאתם יודעים מה אתם רוצים, אף אחד לא יעצור אתכם. אבל לפני זה, עליכם לדעת במה אתם מתחילים. אז אם אתם מרגישים תקועים, הנה 6 דרכים שנועדו לסייע לכם להבין מה אתם באמת רוצים לעשות בחייכם ומה החלום שלכם. 

התחילו עם גישה חיובית ואופטימית

מכירים את זה שלא טוב לכם שאתם מוצאים את עצמכם מתלוננים ופסימיים במרבית מהזמן? זה הדבר שהכי מרחיק אתכם מלמצוא את הייעוד שלכם ולכן, הטיפ הראשון הוא פשוט לשנות גישה. אם תיכנסו עכשיו למסעדה וכל מה שתחשבו לעצמכם בראש זה ״איזה מקום מוזר, לא יהיה פה שום דבר שאני ארצה לאכול, אני לא רוצה להיות כאן״.. אז בהתאמה התפריט לא ייראה לכם מושך, וסביר להניח שלא תהנו אלא תצאו מהמסעדה מאוכזבים ומבואסים. 

אותו עיקרון תקף לחיפוש הייעוד שלכם, התשוקה והחלומות. תוכלו למצוא את מה שאתם מחפשים רק אם תרצו בכל כוחכם, תהיו אופטימיים, תאמינו שזה יקרה ותתמידו בחיפוש. אם לא תצליחו לעשות זאת, הרבה אפשרויות פשוט יישארו סגורות (וכנ״ל גם הצ׳אקרות שלכם). אחרי הכל, איך אפשר לצפות למצוא משהו כל כך משמעותי אם אתם בכלל לא מאמינים שהוא קיים?

במקום, בחרו לאמץ את נקודות המבט החיוביות שבדבר, וגם להינות מהדרך (למרות שלפעמים היא מאוד מאתגרת ולא פשוטה). אחד הטיפים שלנו היא להקיף את עצמכם באנשים אשר מהווים דוגמא חיונית. לכל אחד יש את הקרוב משפחה או החבר שפשוט מצאו את החלום שלהם ועשו הכל כדי להגשים אותו. קחו השראה, דוגמא, ורעיונות. 

הפליגו אחורה עם זכרונותיכם…

לאחר ששיניתם את הגישה, תוכלו להמקד בלמצוא ראיות לדברים שאתם כבר יודעים שאתם אוהבים לעשות. אם תבחנו את חייכם ואת עברכם, בטוח תוכלו להיזכר בנקודות ציון או ברגעים בהם הרגשתם מאושרים במיוחד. תנסו לבחון מה גרם לכם להיות מאושרים ברגע הזה? במה התעסקתם? מה עשיתם? כך תוכלו ״לחלץ״ את מרכיבי המפתח. 

לדוגמא: אחד מהתקופות הזכורים עליי כחיוביים ביותר היה כאשר הייתי מדריכה בקייטנה. עוד תקופה שזכורה לי בחיוב היא כאשר ניהלתי בהתנדבות מרכז נוער. יכול להיות שכל כך נהניתי בגלל הילדים, או שיכול להיות שאני פשוט אוהבת עבודות חברתיות. כאשר נכנסתי פנימה וניתחתי את זה לעומק, הבנתי שאני פשוט מאוד אוהבת להנהיג. גיליתי גם שאני מאוד אוהבת להיות חלק מקהילה ולהיות מוקפת באנשים, ושיש לי כוח להשפיע לטובה.

הכינו רשימה של הרגעים הללו, ונסו לנתח למה הם גרמו לכם אושר. ברגע שתבינו מה משמח אתכם תוכלו לכוון את עצמכם לתפקידים שיביאו לכם ערך וסיפוק גבוה יותר. 

חפשו מה משותף לגורמים הללו

כאשר אתם מסתכלים על רשימה זו, היא עשויה בהתחלה להיראות לכם מנותקת לחלוטין. נניח שאתם אוהבים צרפתית, ריצה, לשחק קלפים, ולהנהיג אחרים. מה הקשר של כל אלו לקריירה? לכן, השלב הבא יהיה לחפש מהם הגורמים המשותפים לרשימה זו. למשל, להיות בסביבה של אנשים, להנהיג, להיות חלק מקהילה, לנאום, וכו. זהו עוד שלב חשוב בדרך למציאת הייעוד שלכם! 

הבחנה בין תחביבים לבין ייעוד רווחי

אנו מאמינים כי כאשר בן אדם עוסק בתשוקה האמיתית שלו הסיכויים להצליח בגדול הם גבוהים יותר. כך שזה לא משנה אם תבחרו להיות נגרים, גננים, מוזיקאים, או אנליסטים בחברת הייטק. ככל ותאהבו את מה שאתם עושים במידה רבה יותר, כך תהיו יותר מאושרים, ותפוקת העבודה שלכם תגדל. עם זאת, חשוב גם להיות ריאליים. 

וזהו השלב לשאול את עצמכם, האם אני יכול להפוך את תחום זה למקור הכנסה רווחי? אם התשובה היא כן, עופו על עצמכם! לא חסרים סיפורים על אנשים שקמו בוקר אחד אחרי הרבה התלבטויות והחליטו כי הם עושים שינוי מסלול בקריירה, ואפילו נוצרו מזה כמה סיפורי הצלחה גדולים מאוד! למשל, מישהי שעבדה בהנהלת חשבונות במשך הרבה שנים הרגישה שהיא צריכה להוסיף עוד ערך לעבודה שלה. תמיד היא ידעה שהיא מאוד אוהבת לצייר ושאמנות מרגשת אותה, אבל אף פעם לא חשבה שתוכל באמת לעסוק בזה. עם השנים היא הרגישה שזה בוער בה והלכה ללמוד עיצוב גרפי. היום היא עושה את כל הגרפיקות של החברה בה היא עבדה ופתחה עסק עצמאי כמעצבת. 

החדשות הטובות הן שיש הרבה דרכים לעשות זאת… תיידעו את המנהלים שלכם בשאיפות ותבקשו להחליף תפקיד, תחפשו עבודה בתחום שאתם באמת רוצים לעבוד בו, או שתפתחו עסק עצמאי. מה שכן, על מנת לא לעשות פעולות אימפולסיביות, כדאי שזה באיזשהוא מקום יהיה מחושב. 

שחררו את הקולות השליליים 

לכולנו יש את הקולות האלה שמתרוצצים לנו בראש ולפעמים קצת משגעים אותנו. ״האם להתפטר? כן אני חייב! לא אני לא אמצא עבודה אחרת! כן! לא!״. 

נסו לשחרר אותם. הכינו לעצמכם מכתב בו אתם מסבירים לעצמכם למה אתם כן צריכים ללכת בדרך שמרגישה לכם נכונה, אם תצליחו למצוא סיבות הגיוניות למה לא לפנות לדרך זו, אז תנהלו דיון עם עצמכם (תוכלו אפילו לעשות רשימת בעד ונגד). אם לא מצאתם סיבות הגיוניות, שחררו! שחררו את המחשבות הפסימיות מתוך הבנה שהם פשוט מונעים מכם ללכת אחרי מה שאתם באמת רוצים להיות ולעשות, ובסופו של דבר מונעים מכם להיות מאושרים. 

מצאו את הגירסה האמיצה שלכם

לפעמים אם אומרים דברים בקול רם הם הופכים להיות רציניים. אל תפחדו להכריז. אל תפחדו למצוא את הגירסה האמיצה שלכם. לכל אחד ואחת השיטה הזאת עובדת אחרת. למשל : שעבדתי במקום עבודה הקודם שלי, היה לי רע ורציתי להתפטר במשך המון זמן. באחד מן הימים ישבתי במשרד מתוסכלת וחשבתי לעצמי מה אני עושה עם החיים שלי. ואז, נתקלתי בבלוג של מעצבת שאני מאוד מעריכה, בלוג שהגיע אליי משמיים. בבלוג היא תיארה את הדרך הקשה שהיא עברה עד שהיא החליטה לקפוץ למים ולהיות מעצבת. בעזרת עבודה קשה והמון אמונה עצמית, היום היא אחת המעצבות הנחשבות בישראל. כך באותו רגע מצאתי את הגירסה האמיצה שלי ונכנסתי למשרדו של הבוס. 

לכולנו יש את הגרסה האמיצה שלנו, כל אחד מאיתנו ימצא אותה בדרך אחרת, או בתצורה שונה. אבל חשוב למצוא אותה. אם אתם חושבים שלהכריז בקול גדול על החלומות שלכם יהפוך את זה לאמיתי, תעשו זאת! אם אתם חושבים שלהתפטר וללכת לטייל קצת בעולם יגרום לכם לקבל השראה ואומץ, עשו זאת! אם אתם חושבים שלקחת קורס אחרי שעות העבודה ורק לאחר מכן לנסות לבצע שינוי אמיתי.. עשו זאת! אבל זכרו כי רק אתם יודעים איך למצוא את הגירסה האמיצה שלכם. 

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

עוד עשוי לעניין אתכם/ן ...

סגירת תפריט

בואו למצוא את העבודה הבאה שלכם