כך תתכוננו לראיון מקוון

הבלוג נכתב על ידי

אורן שריג

אורן שריג

שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב facebook

Photo by bruce mars on Unsplash

ראיונות עבודה פרונטליים עשויים להיות מלחיצים. אז מה קורה שהראיון נעשה בוידאו? 

בשנים האחרונות ראיונות עבודה מקוונים הפכו לפופולריים יותר ויותר. חברות רבות משתמשות בסקייפ, זום, וטכנולוגיות אחרות באופן קבוע על מנת לבצע סינון ראשוני של מועמדים. הצמיחה בכמות הראיונות המקוונים כמובן משתלמת גם למעסיקים שכן ביצוע ראיון מקוון מהווה חיסכון בזמן, ולעיתים גם כסף כאשר המועמד מתגורר רחוק והמעסיק נאלץ לשלם על הגעתו על ידי רכישת כרטיס טיסה או החזר הוצאות. 

ראיון וירטואלי דומה מאוד לראיון פרונטלי אך קיימים מספר הבדלים שעשויים להשפיע על התחושה של המועמד בזמן אמת. אל תדאגו! אנחנו פה לרכז את כל מה שאתם צריכים לדעת על מנת להתכונן לראיון מקוון! 

להלן מספר טיפים שיעזרו לכם/ן להצליח :

  • בצעו מחקר אודות החברה
    כן זה אחד הטיפים הנפוצים ביותר כשמדובר בראיונות עבודה! אבל לא לשכוח לעשות את זה גם בראיון מקוון בין אם הוא בטלפון או בוידאו. גם אנחנו נתקלנו לא מעט במועמדים שנפלו על הנושא הזה.. כן, כן. כמה שזה ברור מאליו.. בראיון מקוון נוטים לשכוח את החשיבות של זה! אז חפשו את כל המידע שאפשר למצוא אודות החברה שאתם מתמיינים אליה, בין אם זה חזון החברה, השירותים, מידע אונליין זמין, חקרו גם על התחום עצמו, וכו׳. זה בוודאות יעזור לכם להרשים את המראיינים וגם להרגיש יותר בנוח בראיון, הרי ידע זה תמיד כוח!
  • בחרו את המקום המושלם לקיום הראיון
    בחרו מקום שאינו חשוך מדיי, שימו לב שאין חפצים שאינם הולמים ראיון מאחוריכם או לצדכם (כגון ערימת כלים מלוכלכים, כביסה לייבוש על מתלה, או מגש פיצה שנשאר מארוחת הערב של אתמול). כל אלו יכולים להסיח את תשומת הלב של המראיין ולהשאיר רושם שלילי. ולכן ממש חשוב למצוא סביבה אסתטית ונקייה.

    בנוסף, גם התאורה יכולה להסיח את דעת המראיין/ת. התרחקו מאורות לא מחמיאים או חשוכים מדיי. אור טבעי הוא הטוב ביותר למצבים כאלה ולכן מומלץ להשקיע זמן למצוא מקום עם תאורה נעימה בעין, נסו להתיישב ליד חלון אם הראיון מתקיים בשעות האור. השקיעו זמן יום קודם לכן כדי למצוא את המקום הנעים והמחמיא ביותר לביצוע ראיון

  • בצעו בדיקות עם המכשיר בו תקיימו את הראיון
    כיום, הטכנולוגיות אשר מאפשרות לנו לתקשר אחד עם השני מגיעים לרמות גבוהות ומתוחכמות ביותר. אך כדאי לוודא ששום דבר לא עשוי להשתבש בזמן אמת. בחרו את המכשיר המתאים והנוח לכם ביותר לקיים את הראיון (לפטופ, אייפד וכו).. בדקו גם את התוכנה איתה הראיון אמור להתקיים (וידאו בוואטסאפ, זום, סקייפ, וכו׳) כדי לוודא שאתם יכולים להתחבר בקלות.

    לאחר מכן, בצעו ניסיונות עם המכשיר והתוכנה – בידקו את חיבור האינטרנט, יכולות השמע והקול, חישבו האם אתם מתכוונים לשים אוזניות או לא, וודאו שהכל עובד כראוי.
    טיפ : טרם הראיון שאלו את המראיין באיזו תוכנה יתקיים הראיון? האם גם וידאו או רק טלפוני? כך תוכלו להתכונן בהתאם.

  • וודאו שאין הסחות דעת
    השתיקו כל דבר שעלול להפריע לכם בשיחה, כולל התראות טלפון ודוא"ל שעשויות לקפוץ במהלך הראיון.

    טיפ נוסף וחשוב: וודאו שאף אחד לא יהיה נוכח בזמן הראיון, גם מכיוון שזה יכול להוציא אתכם מאיזון או להוות הסחת דעת למראיין, וגם כדי למנוע תקלות אפשריות (למשל צעקות, רעשי רקע, מוזיקה שמישהו ישים בקול רם, או בטעות הבן/בת זוג שלכם שיצא מהמקלחת עטוף במגבת). חיות מחמד? וודאו שהם נמצאים במקום בו לא יוכלו להפריע לראיון! חבל להסתכן..

  • שבו זקוף כאילו אתם בפגישה פרונטלית והתלבשו באופן מקצועי (אך לא מדיי)
    כמובן שאין צורך ללבוש חליפה כן? (מה גם שבישראל לא נהוג להתלבש מחויט מדיי).. אבל כן מומלץ להתלבש באופן מקצועי כמעט כפי שהייתם מגיעים לראיון פרונטלי. למרות שהפגישה אינה מתקיימת באופן אישי, זה עדיין חשוב להיראות מכובד ולהשאיר רושם חיובי.
    בנוסף, שימו לב לשבת זקוף ולא מרושל, המראיין/ת אינו ישמח להרגיש תחושת זלזול מצידך. רושם ראשוני חשוב גם בראיונות מקוונים!

    טיפ נוסף : אל תשכחו לחייך! היו חינניים.. כי אין כמו כוחו של חיוך 🙂

  • התבוננו למראיין/ת בעיניים ודברו ברוגע
    תמיד הסתכלו למצלמה ולא למקלדת. מעבר לעובדה שזה לא נעים לדבר עם מישהו שלא מסתכל לך בעיניים, חשוב גם לצפות ולהיות מודע לתגובות והבעות הפנים של המראיין! גם אם הכנתם נקודות מראש על דף השתדלו לא להסתכל עליהם באופן ממושך. דמיינו שאתם בהרצאה, זה כמובן לא יהיה לכם נעים אם המרצה יהיה מרוכז בדף במקום בקהל… חוק זה תקף גם לראיון מקוון.

    דברו ברוגע! לא מהר מדיי ולא מעט מדיי.. לא תמיד פשוט לתקשר באופן מקוון, לפעמים השמע לא טוב או שנתקלים בבעיות קליטה.. חכו עד שהמראיין יסיים את המשפט עד שתענו לשאלות שלו כדי שהשיחה תישאר ברורה, טבעית ונעימה ל2 הצדדים. 

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

עוד עשוי לעניין אתכם/ן ...

סגירת תפריט

בואו למצוא את העבודה הבאה שלכם